כתיבה שיווקית – כמה נקודות שחייבים לדעת

פעמים רבות ניתן לראות מודעות דרושים של 'כותבי תוכן שיווקי' בלוחות האינטרנט. במאמר זה נסביר מדוע קיימת דרישה כה גדולה לכותבי תוכן שיווקי וכיצד ניתן לדעת מהי הכתיבה השיווקית. הבה נתחיל.

הכתיבה השיווקית

הכתיבה השיווקית היא כתיבה בעלת מטרה אחת והיא לשווק מוצר מסוים, שירות או חברה מסוימת. דבר זה נעשה על ידי משפטי כותרת אטרקטיביים (משפטים שנקראים לעיתים 'משפטים מזמינים' או משפטי קופירייטינג') ומלל בו הדברים מוצגים בצורה ממוקדת, ישירה וברורה. בנוסף, חשוב שבמאמר יהיו משפטי הנעה לפעולה. יש כותבים שמחליטים להטמיע משפטים אלו באמצע המאמר ויש אחרים שמחליטים לסיים את המאמר במשפט שמזמין את קהל הקוראים לרשום את הפרטים שלו בטופס 'צור קשר' ובהבטחה שיחזרו אליהם עם הצעה מעניינת ללא שום התחייבות או עלויות, שכן רוב הפעמים הקהל נרתע לבצע פעולה מחייבת ומעוניין להחליט בעצמו מתי המועד המתאים ביותר לקניית המוצר או השירות.

 

כתיבה שיווקית- כדאי לדעת

  • אין כפייה– אחד הדברים הפחות אטרקטיביים הוא "אינוס" של טקסט על הלקוחות. עצם העובדה שהאתר מעוניין למכור מוצר או שירות מסוים אינה מצביעה על כך שחייבים לכפות את אותו מוצר באותו טקסט שיווקי. פעמים רבות, מספיק לציין את המוצר או השירות פעם או פעמיים בטקסט ולהדגיש את התועלות של כל מי שיבחר לקנות אותו.
  • לא מציפים– עצם העובדה שמילת המפתח בטקסט השיווקי היא שם המוצר או השירות, אינה מרמזת על כך שיש להזכיר מילה זו פעמים רבות לאורך הטקסט. חשוב להימנע מהצפה של הטקסט במילת המפתח, שכן התוכן השיווקי יכול להיפסל על ידי מקדמי האתרים או העכבישים של גוגל. אלו שמחליטים על הרלוונטיות והדירוג של האתר שלכם.
  • כתיבה מעניינת ואיכותית– כתיבה שיווקית חייבת להיות כתיבה איכותית ורלוונטית. הכתיבה חייבת לזרום ולעניין את הלקוח. הכתיבה חייבת לשכנע את הלקוח על מנת שיעשה את הצעד וירשום את הפרטים שלו או יצור עם החברה באמצעות קשר טלפוני. בנוסף, חשוב לוודא שאין שגיאות איות בטקסט, בעיות ניסוח או חזרה על אותם משפטים במאמר.
  • סוגים שונים– חשוב לדעת שיש סוגים שונים של כתיבה מסוג שיווקי, אם מדובר על מאמרי קידום שיווקיים, דפי נחיתה, מאמרים שיווקיים מקצועיים, מאמרי שיווק בשילוב משפטי קופירייטינג ועוד. מסיבה זו חשוב לשבת עם מקדם האתרים ולהחליט מה סוג המאמרים היעילים ביותר עבורכם.

 

לסיכום, אין כללים לכתיבה השיווקית מלבד העובדה שמדובר על כתיבה שחייבת להניע לפעולה ושהכתיבה חייבת להיות איכותית ומעניינת. הכתיבה השיווקית האיכותית מובילה להתעניינות רבה והשארת פרטים מצד אנשים שקוראים את המאמר השיווקי ולכן תמיד יש דרישה לכותבי תוכן שיווקי.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן